Όλοι σχεδόν οι άνθρωποι εφόσον είναι σωματικά και ψυχικά υγιείς, μπορούν να μάθουν τους χειρισμούς που απαιτούνται για να οδηγούν στοιχειωδώς το αυτοκίνητο.

Πόσοι όμως είναι Οδηγοί με Ο κεφαλαίο;

Πόσοι μπορούν να απολαύσουν την ελευθερία της αυτοκίνησης;

Η γρήγορη μεταφορά από το σπίτι στον τόπο εργασίας, στους χώρους ψυχαγωγίας ή κοινωνικής συναναστροφής, είναι η προσφορά του αυτοκινήτου στον άνθρωπο...

Επειδή όμως όπου υπάρχει δράση υπάρχει και αντίδραση, η αρνητική πλευρά του αυτοκινήτου είναι πολυδιάστατη.

Μολύνει το περιβάλλον.
Δημιουργεί θορύβους.
Εμπλέκεται σε ατυχήματα συχνά φονικά.
Αλλοιώνει την προσωπικότητα του ανθρώπου.
Στο τετράπτυχο της κυκλοφορίας: Νόμος ( Κ.Ο.Κ. ) - υποδομή - μηχανή - ΄Aνθρωπος. Εκτός από το αγκυλωμένο κράτος, και φυσικά την υποδομή, η μηχανή και ο άνθρωπος έκαναν άλματα. Η μηχανή έφτασε σε επίπεδα αξιοζήλευτα... Και ο άνθρωπος κατόρθωσε να επεκτείνει τον οργανισμό του, και να βελτιώσει τις λειτουργίες του.

Όπως το κομπιούτερ είναι η επέκταση του εγκεφάλου του.
Το τηλέφωνο της φωνής του.
Τα εργαλεία του χεριού του.
Το αυτοκίνητο είναι η επέκταση του ποδιού του, του οράματος του, της κουτσής ελευθερίας του. Είναι ένα από τα φετίχ του.
Ο άνθρωπος σαν οδηγός παρουσιάζει σήμερα μια νέα παράξενη και ιδιάζουσα ψυχονοοτροπία.

Αποκτάει το λεγόμενο "σύμπλεγμα ισχύος" που είναι η κύρια αιτία πολλών οδικών τροχαίων ατυχημάτων, και δυστυχημάτων.

Η μεταμόρφωση του ήσυχου οικογενειάρχη, του φιλικού ανθρώπου με προσηνή χαρακτήρα, σε βίαιο άνθρωπο ετοιμοπόλεμο. Οι φασαρίες, οι βρισιές, οι βλασφημίες, η ανοιχτή παλάμη. Είναι η νεοελληνική πραγματικότητα, στη ζούγκλα της ασφάλτου.

Όλοι οι άλλοι χρήστες της οδού είναι άσχετοι, βλάκες, ζώα ...

Είμαστε έτοιμοι να στηλιτεύσουμε τον οποιοδήποτε έκανε τώρα αυτό που κάναμε εμείς πριν ένα λεπτό.

Εμείς οι τέλειοι οδηγοί δεν κάνουμε ποτέ λάθος Εεεε...; και αν κάτι εξόφθαλμο κάναμε έχουμε την απάντηση στο στόμα.

Καλά ρε και τι έγινε....!
Όμως φίλοι μου και αυριανοί συμπάσχοντες οδηγοί.

Ο άνθρωπος μπορεί και πρέπει με την κυκλοφοριακή αγωγή, την εκπαίδευση και την συμπεριφορά του να μεταβάλει την αρνητική πλευρά της απόκλισης της αυτοκίνησης σε θετική...

Η οδήγηση είναι μια συνεχής μάθηση. Όποιος θεωρεί ότι ξέρει τα πάντα για την οδήγηση και δεν υπάρχει τίποτε που μπορεί ακόμη να μάθει δεν είναι, και ούτε πρόκειται να γίνει Οδηγός.

Όπως η ανθρώπινη φύση δεν είναι τέλεια έτσι και ο ΤΕΛΕΙΟΣ οδηγός δεν έχει γεννηθεί ακόμη. Υπάρχουν καλοί .... και καλύτεροι οδηγοί. Είναι αυτοί που δεν καταλαμβάνονται από συμπλέγματα ισχύος , απέναντι στους άλλους οδηγούς ή πεζούς, και δεν επιδεικνύουν ασυμβίβαστη οδική συμπεριφορά , και νοοτροπία. Είναι αυτοί που δεν θεωρούν το αυτοκίνητο status symbol, αλλά μέσο μεταφοράς και όταν " κάτσει " διασκέδασης

ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΠΟΣ ΓΙΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥΣ ΚΑΙ ΕΠΙΔΕΙΞΕΙΣ

Δεν είμαστε οι τέλειοι οδηγοί, ούτε θέλουμε μόνο να προσθέσουμε κάτι στη γνώση σας, αλλά κυρίως θέλουμε να αυξήσουμε τον προβληματισμό σας ..., μήπως αυτά τα οποία ξέρετε η αισθάνεστε, δεν είναι ακριβώς έτσι, αλλά ΚΑΠΩΣ έτσι!


Ανασκουμπωθείτε ....

Oι περισσότεροι οδηγοί σήμερα, δεν είναι σε θέσει όχι μόνον να εντοπίσουν απλές βλάβες του αυτοκινήτου τους, αλλά ούτε να συντηρούν στοιχειωδώς το όχημα τους.

Αυτό συμβαίνει, είτε γιατί δεν έχουν συνήθως τις απαραίτητες τεχνικές γνώσεις είτε γιατί βαριούνται, είτε γιατί τους "μάθανε" να αναθέτουν τη δουλειά αυτή, στους ειδικούς των συνεργείων αυτοκινήτων.

Ακόμη και η αλλαγή ελαστικού προκαλεί σε πολλούς πονοκέφαλο... Όμως η συντήρηση, και οι απλές επισκευές του αυτοκινήτου, είναι πολύ μεγάλης σημασίας, γιατί από αυτές εξαρτάται η καλή, οικονομική, πολύχρονη και αξιόπιστη λειτουργία του αυτοκινήτου και βέβαια η ασφαλής κυκλοφορία του.
Μην υποτιμήσετε το γεγονός ότι έτσι πετυχαίνεται την καλύτερη δυνατή επικοινωνία μαζί του...

Γι' αυτό πρέπει ο οδηγός να ξέρει να ελέγχει και να συντηρεί τουλάχιστον ορισμένα εξαρτήματα, έστω κι αν για τη δουλειά αυτή θα αποταθεί στο συνεργείο του, και κατά κανόνα στην αντιπροσωπία του αυτοκινήτου.


Η Προτεραιότητα δεν είναι απόλυτο δικαίωμα...

Σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. Παραχώρηση προτεραιότητας είναι η υποχρέωση του οδηγού οχήματος να μην συνεχίσει ή επαναλάβει την κίνηση ή τους ελιγμούς, εάν με αυτό τον τρόπο θα ανάγκαζε τους οδηγούς των άλλων οχημάτων να μεταβάλλουν απότομα κατεύθυνση ή την ταχύτητα των οχημάτων τους (άρθρο 2).

Το θέμα της προτεραιότητας, ποιος θα περάσει δηλαδή πρώτος από ένα κοινό κυκλοφοριακό σημείο (διασταύρωση), και κατ' επέκταση ποιος θα περάσει δεύτερος, τρίτος κ.λ.π. προσπαθούν να λύσουν οι ρυθμιστικοί κανόνες οι οποίοι αποσκοπούν στην ασφαλή και εύρυθμη κυκλοφορία των οχημάτων και των πεζών.

Εάν δεν τηρούνται οι παρακάτω κανόνες τότε το κοινό κυκλοφοριακό σημείο, παρουσιάζει την εικόνα που συχνά βλέπουμε σε διασταύρωση που έχουν χαλάσει οι φωτεινοί σηματοδότες...

Πλησιάζοντας σε ένα οδικό κόμβο (διακλάδωση ) πρέπει σε λιγότερο από 10΄΄ να αποφασίσει ο οδηγός τι χειρισμούς θα κάνει, πώς θα περάσει τη διακλάδωση, και σε ποιόν οφείλει να παραχωρήσει προτεραιότητα.
Σύμφωνα με την πυραμίδα της προτεραιότητας: Τροχονόμος-Οχήματα άμεσης ανάγκης-Φωτεινή σηματοδότηση- Σήμανση- Απο δεξιά ερχόμενος.

Η σύγχρονη πραγματικότητα θέλει δυστυχώς τις διασταυρώσεις ...Ζώνες ανταγωνισμού...

Οι κανόνες που ρυθμίζουν ποιος πρέπει να παραχωρήσει προτεραιότητα, δεν αρκούν για να αποφευχθούν διάφοροι απρόσμενοι κίνδυνοι...

Όταν υπάρχει μειωμένη ορατότητα.

Όταν δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε με ακρίβεια την ταχύτητα και την απόσταση των οχημάτων που πλησιάζουν.

Όταν οι συνθήκες του δρόμου έχουν επιβάλλει σε μας λαθεμένη θέση στο οδόστρωμα.

Σε όλα αυτά υπάρχει πάντα ο ΚΙΝΔΥΝΟΣ κάποιοι οδηγοί να μη σεβαστούν την προτεραιότητα ή να αλλάξουν χωρίς έλεγχο και ειδοποίηση κατεύθυνση...

Όπως είδαμε πιο πάνω ο ΚΟΚ ορίζει την παραχώρηση προτεραιότητας, όχι όμως και το δικαίωμα να περάσει κάποιος πρώτος.

Η προτεραιότητα δεν είναι απόλυτο δικαίωμα...

Η αχαρακτήριστη αγανάκτηση με την οποία διεκδικούμε την προτεραιότητα, αν και πολλές φορές δεν την έχουμε, είναι καρπός του άγχους της εποχής μας... Είναι ίσως η αιτία των περισσοτέρων τροχαίων ατυχημάτων.

΄Αρης Ζωγράφος

Συμβουλές Οδήγησης
Επιστροφή στην Αρχική