Copyright © 2008         Γυμνάσιο-Λυκειακές Τάξεις Ιτέας Καρδίτσας           Σχεδίαση:Τσατσαρέλη Ευαγγελία-Μαυριάς Δήμος        
Γυμνάσιο - Λυκειακές Τάξεις Ιτέας Καρδίτσας
Προγράμματα ενίσχυσης πρωτοβουλιών σε θέματα Αγωγής Υγείας

     Δημιουργία DVD    -    "Διατροφή και Έφηβοι"

    Με τους μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου του σχολείου μου, συζητήσαμε τον τίτλο του θέματος του συγκεκριμένου προγράμματος. Οι μαθητές εξέφρασαν την επιθυμία τους να ενημερωθούν για θέματα διατροφής και κυρίως τις επιδράσεις της διατροφής στη ζωή τους.
      Δήλωσαν συμμετοχή εθελοντικά στο πρόγραμμα, μόνοι όσοι μαθητές το ήθελαν πραγματικά και ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε τι θα κάνουμε.
     


       Υπήρξε καταιγισμός ιδεών και επικράτησε η ιδέα να δημιουργήσουμε μια ταινία.
Σχεδόν όλοι ενθουσιάστηκαν, θα έπαιζαν σε ταινία με πρωταγωνιστές τους ίδιους, θα ενημερώνονταν για τη εφηβική διατροφή, θα ήταν μια πρωτότυπη δουλειά.
     Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και άρχισαν να ψάχνουν είτε μέσω διαδικτύου, είτε στον έντυπο τύπο, ότι σχετικό μπορούσανε να βρούνε για τη διατροφή στους εφήβους. Το υλικό που συγκεντρώθηκε ήταν εντυπωσιακό και από πλευράς ποσότητας και από πλευράς ποιότητας. Εντοπίσαμε τα βασικά σημεία για τα οποία θα μιλούσαμε στην ταινία μας, αφήνοντας κείμενα που θα τρόμαζαν τους θεατές μας - δεν ήταν αυτός ο σκοπός μας - και τελικά καταλήξαμε στα πιο επιστημονικά και ευκολονόητα κατά τη γνώμη μας κείμενα που θα ακούγονταν στο DVD. Προχωρήσαμε στην σύνταξη και στην πληκτρολόγηση των τελικών κειμένων με την συμμετοχή όλων των μαθητών.
     Το σενάριο είχε γραφτεί, έπρεπε να χωριστούν οι σκηνές και να σκηνοθετηθούν. Καταγράψαμε τι σκηνές που έπρεπε να γυρίσουμε, ώστε να συνδεθούν με τα κείμενα που είχαμε. Μαζευόμασταν σαββατοκύριακα, απογεύματα, διαλλείματα, αργίες - στο κρύο και στη ζέστη -και μια παιδίατρος μας μίλησε ζωντανά στην κάμερα, γυρίζαμε ξανά και ξανά κάποιες σκηνές μέχρι να πετύχουν, και τελικά τα καταφέραμε. Μετά από κάθε λήψη επεξεργαζόμασταν στον υπολογιστή τις σκηνές και αν βλέπαμε ότι δεν ήταν καλές τις ξαναγυρνούσαμε. Μετρούσαμε το χρόνο των σκηνών και των ζωντανά ηχογραφημένων κειμένων, κάποιοι μαθητές κάνανε τις ηχογραφήσεις στον υπολογιστή -ξανά και ξανά- και κάποιοι ψάχνανε τα κατάλληλα μουσικά κομμάτια που θα ακούγονταν στην ταινία.
     Η επεξεργασία των σκηνών, κειμένων, εφέ κλπ. στον υπολογιστή ήταν ομολογουμένως δύσκολη δουλειά και επίπονη. Οι μαθητές είχαν την μοναδική ευκαιρία να δουν προγράμματα στον υπολογιστή που δεν είχαν ξαναδεί. Ακολούθησε ο εφοδιασμός των θηκών, των DVD, του φωτογραφικού χαρτιού,  των μελανιών εκτύπωσης. Η δημιουργία και η εκτύπωση του κάθε DVD καθώς και η εκτύπωση του κάθε εξώφυλλου για τις θήκες ήταν επίσης ενδιαφέρουσα διαδικασία και δαπανηρή.
Τα DVD που δημιουργήσαμε θα έχουν τελικούς αποδέκτες τους (μαθητές, σχολεία σύμπραξης, αρμόδιους δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, κλπ.)
      Οι εντυπώσεις τους ήταν οι καλύτερες, όλοι μας λέγανε ότι τους άρεσε η ταινία και πράγματι τους προβλημάτισαν αυτά που ακούσανε στην ταινία. Ο ενθουσιασμός, η ικανοποίηση, η χαρά της προσωπικής δημιουργίας ήταν ολοφάνερα στα πρόσωπα των μαθητών.
Η ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ   ΤΣΑΤΣΑΡΕΛΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ