Και το άτιμο δεν σε ρωτάει πότε θα συμβεί.
Δουλειά του κράνους δεν είναι μόνο να αντέχει στην κρούση.
Η κύρια αποστολή του είναι να απορροφά την κρούση, επιβραδύνοντας ομαλά (όσο γίνεται καλύτερα) τον εγκέφαλό μας που δεν συμπαθεί καθόλου τα αρνητικά g.
Σαφώς και υπάρχουν προδιαγραφές για το κέλυφος του κράνους, που πρέπει να αντέχει και να μην ανοίγει στα δύο, το σημαντικότερο όμως είναι το υλικό απόσβεσης.
Εξαιρετικά σημαντικό είναι το κούμπωμα του κράνους, επιφορτισμένο να το διατηρεί στο κεφάλι μας κατά τη διάρκεια ενός ατυχήματος.
Αν το κράνος φύγει ή στρίψει, δεν μπορεί να κάνει τη δουλειά του.
Η σαφής και αμετάκλητη "ημερομηνία λήξης" ενός κράνους έρχεται με την πρώτη πτώση όπου το κράνος θα χτυπήσει κάτω και θα συμπιεστεί το απορροφητικό υλικό.
Αντικαταστήστε το αμέσως κι ακόμη καλύτερα... καταστρέψτε το.
Μπορεί κάποιος να το πάρει και να το φοράει νομίζοντας πως είναι προστατευμένος.
Ακούγεται σκληρή και ακριβή διαδικασία.
Είναι αλλά το αξίζει το κεφάλι μας.
Υπάρχει κάποιος που μπορεί να κοστολογήσει το κεφάλι του;;;
Φροντίζουμε όμως οι ίδιοι για την ασφάλειά μας αγοράζοντας μόνο κράνη που πληρούν τις προδιαγραφές της Ε.Ε. Κάθε σοβαρή χώρα (ακόμα και η Ινδία) έχει θεσπίσει προδιαγραφές για να είναι σίγουρη για τα κράνη που φοράνε οι πολίτες της. Στις ΗΠΑ, η SNELL Fουndation (με τελευταία προδιαγραφή την Μ95) και το DOT (Department of Τransροrt υπουργείο Μεταφορών) δοκιμάζουν και εγκρίνουν τα κράνη που πρόκειται να κυκλοφορήσουν στο εμπόριο.
Στη Μ. Βρετανία το BSI, στην Αυστραλία και τη Ν. Ζηλανδία η ANSI, το γνωστό TUV στην Γερμανία και πολλοί ακόμη οργανισμοί, άλλοι ιδιωτικοί και άλλοι δημόσιοι.
Οι μέθοδοι ελέγχων και δοκιμών διαφέρουν από προδιαγραφή σε προδιαγραφή, όλες όμως έχουν σαν στόχο να προστατεύσουν όσο το δυνατόν περισσότερο το κεφάλι των αναβατών.
Όσα κράνη πληρούν κάποιες προδιαγραφές, το γράφουν, σε ειδική ετικέτα που παρέχει ο οργανισμός που έδωσε την έγκριση.
Αν ένα κράνος δεν έχει καμία σύγχρονη προδιαγραφή και ειδικά την ECE 2204, ΜΗΝ ΤΟ ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ.